لوگو آوان طرح

۶ نکته شگفت انگیز برای طراحی سایت فروش لباس وردپرسی

احتمال می‌دهم مدتی است که در فکر راه‌اندازی سایت فروش لباس برای خود هستید. از آن‌جایی که شما بدون شک ترجیح می‌دهید سرمایه و زمان‌تان را بیهوده تلف نکنید، دنبال بهترین روش برای رسیدن به موفقیت هستید. تبریک می‌گویم دنیا به کارآفرینانی مثل شما احتیاج دارد.

اما چگونه یک فروشگاه آنلاین پوشاک پرفروش راه‌اندازی کنید؟ اگر نمی‌دانید برای شروع کسب و کار فروشگاه اینترنتی لباس چه کارهایی باید انجام دهید، نگران نباشید. در این مطلب از آوان طرح، ۶ نکته زیر را برای کمک به شروع سرمایه گذاری موفق شما در آنلاین شاپ پوشاک جمع‌آوری کرده‌ام.

آنلاین شاپ و 6 نکته شگفت انگیز در طراحی سایت فروش لباس

چگونه می‌توانم فروشگاه اینترنتی پوشاک خود را راه‌اندازی کنم؟

اگر به دنبال پاسخی در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین لباس خود هستید، ابتدا بدانید که بازار فروش آنلاین لباس بسیار بزرگ است. در همین حال، کارشناسان پیش بینی می‌کنند ظرفیت این بازار بزرگ هر روز بیشتر‌تر می‌شود. اگرچه ممکن است این خبر خوشحال کننده باشد، اما راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس، درست مانند هر کسب و کار آنلاین دیگری، مستلزم برنامه ریزی دقیق، اتخاذ بهترین تصمیمات مالی و انجام فعالیت‌های مختلف قانونی است.

همانطور که گفته شد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که برای راه اندازی سایت فروش لباس خود باید انجام دهید، تا آخر این پست همراه من باشید.

هزینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی پوشاک چقدر است؟

در بین تمام اخبار گرانی، خبر خوب اینکه اگر بخواهید فروشگاه اینترنتی پوشاک داشته باشید؛ هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به فروشگاه فیزیکی برای شروع تجارت جدیدتان دارید. با این حال، بسته به نوع مدل کسب و کار شما، تعداد دقیق هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین لباس می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال: طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس نسبت به دیگر پلتفرم‌ها بسیار کم‌هزینه‌تر است. از طرفی طراحی فروشگاه اینترنتی با قالب‌های آماده وردپرس بازهم نسبت به قالب‌های اختصاصی به‌صرفه‌تر است. در راه‌اندازی یک سایت فروش لباس وردپرسی پارامترهای زیادی برای تعیین قیمت نهایی موثر هستند که می‌توانید در قیمت طراحی سایت وردپرس در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ بخوانید.

6 نکته شگفت انگیز برای طراحی سایت فروش لباس

۶ قدم برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی لباس

قبل از طراحی سایت فروش لباس باید به این نکته توجه داشته باشید که سایت فروشگاهی شما تنها یک نام یا آدرس برای خرید لباس نیست؛ بلکه این هویت کسب و کار شما است. مهم‌ترین عامل موفقیت شما در فروش اینترنتی برندشدن تجارت شما است. برای رسیدن به این هدف باید تمام این موارد را به ترتیب رعایت کنید.

۱) شناخت مخاطب

برای شناخت دقیق مخاطبان فروشگاه اینترنتی خود باید بدانید به چه کسانی محصول می‌فروشید. روی تمام خصوصیات کاربردی آن‌ها تمرکز کنید تا بتوانید پروسه فروش را نهایی کنید. برای مثال باید بدانید مخاطبان محصولات شما  چه روحیه‌ای دارند؟ چه چیز آن‌ها را شگفت زده می‌کند، تا دکمه‌ی افزودن به سبد خرید را فشار داده و خرید خود را نهایی می‌کنند.

۲) انتخاب دامنه

قبل از شروع به طراحی سایت فروشگاهی لباس باید نام کسب و کار خود را انتخاب کنید. چرا نام دامنه مهم است؟ انتخاب نام دامنه‌ای که هم ساده باشد و هم نشان‌دهنده‌ی محصول (خدمات) شما، نقش بسیار زیادی در برندسازی تجارت‌تان دارد.

قطعأ شما تنها کسب و کاری نیستید که با سایت فروشگاهی خود در دنیای آنلاین قصد دیده‌شدن دارد. پس ماندن نام شما از میان میلیون‌ها نام دیگر در جلوی ذهن مخاطب (Top-of-mind awareness) تأثیر شگفت‌انگیزی در فروش اینترنتی سایت و فروشگاه شما دارد.

۳) خرید هاست

در زمان خرید هاست با شرکت‌ها و گزینه‌های بسیاری برای خرید مواجه می‌شویم. در هنگام خرید هاست برای سایت وردپرس باید به چه مواردی توجه کنیم؟ آیا فضای مورد نیاز تنها گزینه‌ای است که باید به آن توجه کرد؟ در ادامه به بررسی موارد مهم در انتخاب هاست سایت می‌پردازم.

  • امنیت
  • تهیه فایل پشتیبان (بکاپ گیری)
  • تعداد سایت‌های میزبانی شده در سرور
  • پهنای باند مناسب
  • سرعت سرور سایت
  • پشتیبانی
  • قیمت مناسب
  • داشتن آنتی ویروس و آنتی shell
  • سابقه شرکت میزبانی کننده سایت
  • هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی

۴) انتخاب قالب فروشگاهی وردپرس

تنها گزینه برای انتخاب قالب فروشگاهی وردپرس قالب‌های پریمیوم (پولی) وردپرس هستند. چرا که فقط ظاهر یک قالب تضمین کننده‌ی آینده‌ی کسب و کار شما نیست. فکر نمی‌کنم هیچ کس دوست داشته باشد بعد از به‌روز رسانی جدید قالب یا افزونه‌ها سایت خود را از دست دهد. این مشکل در قالب‌های رایگان خیلی خیلی رایج است، پس حذف گزینه قالب رایگان برای کنترل هزینه‌ها را فراموش کنید.

شما به یک قالب خیره‌کننده با پشتیبانی دائمی احتیاج دارید، تا سازنده قالب در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی در کنار شما باشد. تمام قالب‌های فروشگاهی وردپرس از ووکامرس پشتیبانی می‌کنند اما موارد دیگری هستند که حتمأ باید قبل از خرید قالب فروشگاهی لباس به آن توجه کنید.

معیارهای قالب فروشگاهی لباس وردپرس

  • ظاهر جذاب و حرفه‌ای
  • استفاده و راه‌اندازی آسان
  • سرعت آپلود بالا
  • طراحی رسپانسیو
  • امنیت بالا
  • سازگاری با مرورگرهای مختلف

سئو سایت فروش لباس

۵)    سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی

رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل به صورت خودکار اتفاق نمی‌افتد. سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی کار غیر ممکنی نیست. اما برای کسب رتبه اول گوگل باید یکسری قوانین و کارهای مهم را اجرا کنید. در ادامه به ۲۰ عامل ضروری برای سئو سایت فروشگاهی می‌پردازم.

۱) یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

۲) قالب وردپرس مناسب سئو نصب کنید

۳) نصب یک افزونه سئو وردپرس مانند: Yoast SEO یا All in One SEO Pack

۴) دامنه مورد نظر خود را به گوگل معرفی کنید

۵) تنظیمات مشاهده سایت برای گوگل را بررسی کنید

۶) پیوندهای یکتای (Permalinks) سئو دوستانه وردپرس را فعال کنید

۷) سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل تأیید کنید و نقشه سایت XML خود را ارسال کنید

۸) تحقیق در مورد کلمات کلیدی محصولات خود را انجام دهید

۹) محتوا و پست‌های سئو شده منتشر کنید

۱۰) URL های سفارشی ( پیوندهای یکتا) را برای صفحات و پست‌ها تنظیم کنید

۱۱) از عنوان‌های صفحه بهینه شده استفاده کنید

۱۲) برچسب‌های عنوان و توضیحات متا بهینه شده منحصر به فرد را برای هر پست ایجاد کنید

۱۳) از لینک داخلی استفاده کنید

۱۴) نام فایل تصاویر را بهینه کنید

۱۵) افزودن متن جایگزین به تصاویر

۱۶) برای بهبود سرعت سایت یک پلاگین کش نصب کنید

۱۷) عکس‌های سایت را بهینه سازی کنید

۱۸) بررسی تگ Noindex صفحات و سایر محتواهای کم ارزش

۱۹) صفحات خود را با اسیکما علامت گذاری کنید

۲۰) استفاده از محتوای همیشه سبز و به‌روز شده

۶)  بازاریابی و فروش سایت فروشگاهی لباس

وقتی سایت فروشگاهی لباس خود را طراحی و آماده کردید نوبت به بازاریابی برای فروش بیشتر آنلاین شاپ است. امروزه کاربران دوست دارند قبل از خرید درباره محصول موردنظر خود بیشتر بدانند تا با اطمینان خرید کنند. یعنی بدون دانستن نام سایت شما به دنبال نیاز خود در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر هستند. بازاریابی یعنی حضور به‌موقع شما در جایی که بیشتر مخاطبان‌تان حضور دارند.

استفاده از استراتژیهای مختلف بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ کسب ‌وکار و محصولات خود به صورت دیجیتالی به شما کمک می‌کند از طریق کانال‌های مختلف به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. اما بازاریابی دیجیتال چیست.

بازاریابی دیجیتال طراحی سایت فروش لباسش

بازاریابی دیجیتال چیست؟

درواقع بازاریابی دیجیتال به هر استراتژی بازاریابی گفته میشود که از یک دستگاه الکترونیکی برای فروش محصولات یا خدمات استفاده میکند. انواع بازاریابی دیجیتال کدامند؟ این نوع بازاریابی به ۲ صورت آنلاین و آفلاین اجرا میشود. در ادامه ۱۱ نوع بازاریابی دیجیتال آنلاین را ببینید.

۱) بازاریابی محتوا ( Content Marketing):

اگر بتوانید اطلاعات ارزشمند و مورد نیاز کاربران را در اخیارشان قرار دهید، باعث جذب اعتماد مشتریان خود میشوید.

۲) سئو (SEO):

به محتوای شما اجازه می دهد در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار گیرد.

۳) SMM (Social Media Marketing):

همان بازاریابی شبکههای اجتماعی است و همانطور که از نام آن پیداست، روشی است که از شبکههای اجتماعی برای تبلیغ یک برند، محصول یا محتوا استفاده میکنند.

۴) تبلیغات پولی:

تبلیغات پولی گوگل در بالای نتایج جستجوی گوگل (SERP) قرار دارند. تبلیغات پولی با نماد AD در کنار نام سایت نمایش داده میشوند. از دیگر تبلیغات پولی و آنلاین می‌توان به تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و درون اپلیکیشنی اشاره کرد.

۵) بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین انواع بازاریابی دیجیتال است که با ارسال ایمیلهای مفید و مرتبط با کسب و کار به مخاطبان انجام میشود. از انواع بازاریابی ایمیلی می‌توان به ایمیل های خوش آمد گویی، خبرنامه، پرورش لید، ایمیل های تبلیغاتی، ایمیل های بازاریابی فصلی، دعوت‌نامه و ایمیل های نظرسنجی اشاره کرد.

۶) بازاریابی پیام فوری:

علاوه بر واتس اپ، تقریباً تمام پلتفرمهای شبکههای اجتماعی پیامهای مستقیم خود را دارند و این یک فرصت فوق العاده برای استراتژی های بازاریابی است.

۷) اینفلوئنسر مارکتینگ:

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل نتایج مثبت فراوان به روشی موثر و پراستفاده برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

۸) بازاریابی موبایلی:

اگر می‌خواهید به مشتریان دسترسی پیدا کنید، بازاریابی موبایل تقریباً اجباری است چرا که ۸۰ درصد کاربران اینترنتی  گوشی هوشمند دارند. تبلیغات پیامکی، بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن‌ها، بازاریابی موبایلی مبتنی بر مکان و بازاریابی مبتنی بر جستجوی صوتی نمونه‌هایی از انواع بازاریابی موبایلی هستند.

۹) بازاریابی ویدئویی:

استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی برای هدایت نتایج در سراسر قیف بازاریابی، مانند پست‌های وبلاگ و ایمیل‌ها، استفاده می‌شوند. از مزایای شگفت انگیز بازاریابی ویدئویی می‌توان به ایجاد و افزایش آگاهی از برند، اعتمادسازی برای مخاطب هدف، بهبود سئو سایت، کال تو اکشن موثرتر و بهینه سازی قیف بازاریابی اشاره کرد.

۱۰) بازاریابی صوتی:

پادکست جدیدترین روش بازاریابی صوتی است. پادکست‌ها پدیده‌ای معتبر هستند و مخاطبان رادیو را به خود جذب می‌کنند، مخصوصاً زمانی که مردم در حال حمل و نقل هستند یا کارهای مکانیکی مانند تمیز کردن خانه یا کار کردن انجام می‌دهند.

۱۱) بازاریابی واقعیت مجازی:

بازاریابی واقعیت مجازی، برند شما را با یک ایده مدرن مرتبط میکند و کسب و کار شما را در موقعیتی نوآورانه، جلوتر از زمان شما قرار میدهد.

کلام آخر

همانطور که در حین خواندن این مطلب از آوان طرح در مورد انواع مختلف بازاریابی دیجیتال مشاهده کردید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش خود را بهبود ببخشید. بنابراین، اگر می‌خواهید نتایج بهتری از سایت فروش لباس خود بگیرید، باید در اسرع وقت یک یا چند مورد از آنها را در برنامه بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنید. تیم ما برای طراحی سایت فروش لباس در آوان طرح در کنار شماست تا بهترین تجربه فروش آنلاین را بدست بیاورید.

منابع:

Semrush

N41

Rockcontent

پیشنهاد آوان طرح برای مطالعه