لوگو آوان طرح

نحوه ثبت مکان در گوگل | ثبت رایگان در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

ثبت مکان در گوگل یکی از اقدامات حیاتی برای موفقیت در دنیای تجارت آنلاین است. این اقدام نه تنها به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید، بلکه مزایای دیگری هم دارد. ثبت کسب وکار در گوگل مپ از ۲ روش استفاده از ابزار گوگل مای بیزینس (Google My Business) و گوگل مپ امکان‌پذیر است. در این مطلب از آوان طرح درباره مزایای ثبت کسب و کار در گوگل مپ و نحوه ثبت آدرس در گوگل مپ به هر ۲ روش به صورت گام به گام با استفاده از گوشی و دسکتاب را به شما آموزش می‌دهیم.

گوگل مای بیزینس چیست؟

Google My Business  که به اختصار (GMB) نامیده می‌شود، یک ابزار حیاتی برای افزایش دیده‌شدن کسب و کارهاست. گوگل بارها اعلام کرده گوگل مای بیزینس در سئو به خصوص در سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس می‌توان رابطه ثبت کسب وکار در گوگل با سئو سایت را به راحتی درک کرد.

از طرف یگر با این ابزار، اطلاعات محلی کسب و کار شما در نقشه‌های گوگل و سرویس‌های مرتبط نمایان می‌شود درنتیجه ثبت در Google My Busines از دید کاربران هم لازم و ضروری است. دقت داشته باشید فقط کسب و کارهایی می‌توانند در گوگل مای بیزینس ثبت شوند که موقعیت مکانی فیزیکی دارند. درواقع باید بتوانند یک مکان برای ارتباط با مشتری‌ها با روزها و ساعات کاری مشخص به گوگل اعلام کنند. پس اگر کسب و کار شما کاملاً آنلاین است می‌توانید نمایش موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود را پنهان کنید.

ثبت مکان هایپر مادر در گوگل مپ

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

استفاده از Google My Business نه تنها باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار شما می‌شود بلکه ارتباط نزدیکتر و مؤثرتری با مشتریان را هم فراهم می‌سازد. به راحتی مکان کسب و کار خود را ثبت کنید و از این ابزار موثر برای رشد و توسعه کسب و کارتان بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از مزایای ثبت آدرس در گوگل را ببینید.

۱)  نمایش در نقشه‌ها: اولین و مهم‌ترین نکته در ثبت لوکیشن در گوگل این است که، شما با ثبت مکان کسب و کارتان درواقع به مشتریان اطلاعات دقیق و جامع درباره تجارت خود ارائه می‌دهید، از جمله آدرس، شماره تلفن، ‌سایت و ساعات کاری مجموعه. این اطلاعات برای مشتریان اهمیت زیادی دارد چرا که آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر به سمت شما هدایت می‌شوند.

۲) آمار بازدید: دومین دلیلی که باعث می‌شود شما اهمیت ثبت مکان در گوگل را بیشتر درک کنید این است که، بعد از ثبت مکان و با ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی گوگل، اعتماد مشتریان به کسب و کار شما افزایش می‌یابد. افراد به کسب و کارهایی که در گوگل ثبت شده‌اند بیشتر اعتماد می‌کنند و این باعث افزایش فرصت‌های فروش می‌شود.

۳) بازخورد مشتریان: دلیل سوم و تکمیلی ثبت مکان کسب و کار در گوگل این است که، با استفاده از ابزار Google My Business، شما می‌توانید بازخوردها و نظرات مشتریان خود را مدیریت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا بهبودهای لازم را اعمال کرده و بازخورد مثبت بیشتری جلب کنید.

۴) تبلیغات محلی: در نهایت، ثبت مکان در گوگل به شما فرصت می‌دهد تا با رقبا رقابت کرده و در بازار محلیِ تجارت آنلاین حضور پررنگ‌تری پیدا کنید. این گام اساسی، پله اول به سوی موفقیت در فضای دیجیتال است.

ورورد به گوگل مای بیزینس

نحوه ثبت مکان در گوگل با کامپیوتر با Google My Business

نحوه ثبت مکان در گوگل با کامپیوتر و گوشی کاملاً یکسان است و هیچ تفاوتی ندارد. اگر خودتان برای این کار اقدام می‌کنید بهتر است بدانید ثبت مکان در گوگل رایگان است و هیچ هزینه‌ای ندارد. ثبت مکان کسب و کار در گوگل به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید و مشتریان بالفعل با سرعت بیشتری به شما دسترسی پیدا کنند. در ادامه، یک راهنمای گام به گام برای ثبت مکان کسب و کار در گوگل با استفاده از ابزار گوگل برای کسب و کار من (Google My Business) آورده شده است:

۱)  ورود به حساب گوگل

اگر حساب گوگل دارید، به حساب خود وارد شوید. اگر حسابی ندارید، یک حساب جدید بسازید.

۲) باز کردن Google My Business

Google My Business یک سرویس رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل مدیریت کنید. به Google My Business بروید.

Google My Business

۳) انتخاب “شروع کنید”

در صفحه اصلی Google My Business، بر روی گزینه “شروع کنید” یا “Start Now” کلیک کنید.

۴) وارد کردن نام کسب و کار

نام دقیق کسب و کار خود را وارد کنید. اگر نام شما در حال حاضر در گوگل وجود دارد، همان را انتخاب کنید.

۵) انتخاب دسته‌بندی کسب و کار

یک یا چند دسته‌بندی اصلی برای کسب و کار خود انتخاب کنید تا مشتریان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند.

۶) افزودن مکان

آدرس دقیق کسب و کار خود را وارد کنید. اگر کسب و کار شما یک مکان فیزیکی ندارد و فقط خدمات آنلاین انجام می‌دهد، گزینه “من خدمات تحویل یا آدرس ندارم” را انتخاب کنید.

۷) مشخص کردن منطقه خدمت

اگر خدمات شما در یک منطقه خاص ارائه می‌شود، آن منطقه را مشخص کنید.

۸) افزودن شماره تلفن و ‌سایت

شماره تلفن و ‌سایت خود را وارد کنید تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند.

۹) انتخاب روش تأیید

گوگل نیاز به تأیید وجود واقعیت کسب و کار شما دارد. این تأیید ممکن است از طریق تماس تلفنی یا ارسال کد از طریق پست بیاید.

۱۰) تکمیل ثبت‌نام

مراحل بالا را تکمیل کردید؟ حالا کافیست بر روی “تکمیل ثبت‌نام” یا “Finish” کلیک کنید.

۱۱) انتظار برای تأیید

پس از تکمیل ثبت‌نام، گوگل نیاز به تأیید اطلاعات شما دارد. معمولاً چند دقیقه و حداکثر چند روز بعد درخواست شما در گوگل ثبت می‌شود. بعد از تأیید، یک ایمیل اطلاع رسانی برای شما ارسال می‌شود و کسب و کارتان در نتایج جستجو ظاهر خواهد شد.

۱۲) به‌روزرسانی اطلاعات

اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید تا مشتریان همیشه اطلاعات دقیقی درباره کسب و کار شما داشته باشند.

با انجام این مراحل، کسب و کار شما در گوگل ثبت می‌شود و شما می‌توانید از امکانات Google My Business برای مدیریت و بهبود نمایش آن استفاده کنید.

نحوه ثبت کسب و کار در گوگل مپ

در این روش می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل، کسب و کارتان را در گوگل مپ و هر برنامه مسیر یاب ایرانی و خارجی ببینید. اگر پروفایل کسب و کارتان را قبلاً ایجاد کرده‌اید و فقط قصد دارید کسب و کارتان را ثبت کنید، این مراحل را رد کنید. در غیراینصورت از ابتدا مرحله به مرحله همراه ما باشید.

مرحله ۱: به Google Map بروید و کسب و کار خود را اضافه کنید.

برای شروع، به گوگل مپ بروید و با کلیک بر روی منوی همبرگری در گوشه بالا سمت چپ، صفحه منو را باز کنید.

ثبت در گوگل مپ2

مرحله ۲: یک حساب تجاری ایجاد کنید.

اگر از قبل حساب تجاری دارید، به سادگی وارد حساب خود شوید و از این بخش رد شوید.

اگر حساب کاربری ندارید، برای ایجاد حساب جدیدبا من همراه باشید.

روی دکمه “ایجاد حساب کاربری” یا “Create account” کلیک کنید و از منوی کشویی “برای مدیریت کسب و کار من” یا “To manage my business” را انتخاب کنید.

ورود به مدیریت حساب گوگل

 

سپس، اطلاعات خود را پر کنید (به عنوان مثال، نام، نام کاربری ترجیحی، و غیره)، و روی دکمه “بعدی”  یا “Next” کلیک کنید.

در این مرحله، باید هویت خود را با یک شماره تلفن تأیید کنید.

ساخت حساب در گوگل مپ

گوگل جزئیات بیشتری را از شما درخواست می کند، سپس شما را به صفحه شرایط و ضوابط آن‌ها می‌فرستد.

بر روی دکمه “موافقم”  یا “Agree” را در صفحه شرایط و ضوابط کلیک کنید تا تنظیم حساب بیزینسی خود را شروع کنید.

مرحله ۳: نام و حوزه کسب و کار خود را پر کنید

در این مرحله باید پروفایل کسب و کار خود را تنظیم کنید. اولین قدم این است که نام و دسته کسب و کار خود را انتخاب کنید.

شروع ساخت حساب گوگل مپ

اولین کار این است که نام کسب و کار خود را بنویسید. همانطور که شما تایپ می‌کنید، گوگل لیستی از مشاغل موجود در پایگاه داده خود را به شما نشان می‌دهد.

اگر کسب و کار شما در لیست وجود دارد، به مرحله بعدی بروید تا نحوه احراز کسب و کار خود را انجام دهید. اگر اینطور نیست، نام کسب و کار خود را به طور کامل تایپ کنید.

نام کسب و کار خود را دقیقاً همانطور که هست بنویسید. سعی نکنید نام کسب و کار خود را با کلمات کلیدی پر کنید، چرا که احتمالاً Google حساب شما را تعلیق کند. بعداً کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات کسب و کار خود اضافه خواهید کرد.

در مرحله بعد، شروع به نوشتن دسته بندی کسب و کار خود کنید و یکی را از لیست انتخاب کنید:

دسته بندی کسب و کار شما به گوگل می‌گوید که شما چه نوع کسب و کاری دارید و آن را قابل جستجوتر می‌کند.

نگران نباشید، همیشه می‌توانید دسته کسب‌وکارتان را تغییر دهید یا بعداً دسته‌های بیشتری اضافه کنید.

اضافه کردن مکان در صورت وجود دفتر یا فروشگاه

مرحله ۴: مکان خود را اضافه کنید

در مرحله بعد، اگر مکان فیزیکی دارید، یک مکان اضافه کنید. در برخی موارد این یک مرحله اختیاری است، اما در برخی از دسته‌های کسب‌وکار، مانند «رستوران»، شما حتماً نیاز دارید تا مکان کسب و کار خود را اضافه کنید.

اگر دفتر یا فروشگاه ندارید، برای رد شدن از این مرحله، «نه» را انتخاب کنید. اگر گزینه بله را انتخاب کردید حتماً باید مکان کسب و کار خود را به گوگل اضافه کنید.

گوگل از آدرس شما برای نمایش لیستی از آدرس‌های تکراری احتمالی استفاده می‌کند. اگر یکی از لیست‌های تکراری متعلق به شماست، به مرحله بعدی بروید تا نحوه احراز کسب و کار خود را یادبگیرید. اگر نه، “هیچ کدام از این‌ها” یا “None of these” را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

دسترسی به مخاطبان

مرحله ۵: منطقه خدمات رسانی خود را انتخاب کنید

این مرحله بر اساس اینکه آیا آدرس کسب و کار اضافه کرده‌اید، متفاوت به نظر می‌رسد.

اگر آدرس کسب و کار اضافه کرده‌اید، این مرحله اختیاری است. گوگل از شما می‌پرسد که آیا ارسال کالا یا بازدید از محل کار امکان‌پذیر است؟

«بله» را انتخاب کنید تا به جستجوگران بگویید در چه مناطقی به شما دسترسی دارند. اگر آدرس کسب و کار اضافه نکرده‌اید، نمی‌توانید از این مرحله بگذرید. به سادگی یک منطقه را از پیشنهادات گوگل انتخاب کنید یا یک آدرس دلخواه بنویسید.

آدرس سایت برای ثبت در گوگل

مرحله ۶: اطلاعات تماس‌تان را اضافه کنید

در مرحله بعد، اگر شماره تلفن و آدرس دقیق سایت خود را دارید، اضافه کنید.

کاربران از طریق همین اطلاعات با شما ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین از درست بودن آن‌ها مطمئن شوید.

بروز رسانی در ثبت مکان در گوگل

مرحله ۷: به‌روزرسانی‌ها و توصیه‌ها را انتخاب کنید

پیغام گوگل می‌پرسد: آیا می‌خواهید به‌روزرسانی‌ها و توصیه‌های GBP (پروفایل گوگل مای بیزینس) را داشته باشید. توصیه می‌کنیم «بله» را انتخاب کنید تا بتوانید در مورد بهترین شیوه‌ها مستقیماً از گوگل راهنمایی بگیرید.

پست ایمیل

مرحله ۸: لیست خود را کامل کنید

پروفایل کسب و کار شما تا زمانی که آن را تأیید نکنید قابل جستجو نخواهد بود. بنابراین، اگر قبلاً گزینه رد شدن از تأیید کسب و کار را انتخاب کرده‌اید، باید در نهایت فهرست خود را تأیید کنید.

۵ راه برای تأیید فهرست شما وجود دارد:

۱)  تلفن: یک تماس خودکار گوگل یا پیامک با کد تأیید دریافت خواهید کرد.

۲) ایمیل: ایمیلی حاوی کد تأیید دریافت خواهید کرد.

۳) پست: کد تایید برای شما پست خواهد شد.

۴) ضبط ویدئو: ویدئویی ضبط کنید که مدارکی از موقعیت مکانی، تجهیزات کسب و کار شما و اینکه شما در واقع یک مدیر مجاز کسب و کار هستید را نشان می دهد.

۵) با تماس تصویری زنده: همان مدرک را برای ضبط ویدیو نشان دهید اما در یک تماس زنده با نماینده پشتیبانی.

بسته به اینکه مکانی را اضافه کرده باشید یا نه، گزینه‌های تأیید شما تغییر می‌کند.

پست ایمیل حاوی یک کد پنج رقمی است که پس از ورود به حساب کاربری خود آن را وارد خواهید کرد. اگر کسب و کار شما مکان فیزیکی ندارد، باید آدرس شخصی خود تایید کنید.

سپس می‌توانید بین دریافت تماس تلفنی، پیام متنی یا یکی از «گزینه‌های دیگر» یکی را انتخاب کنید.

اگر گزینه‌های راستی‌آزمایی موجود برای کسب‌وکارتان برای شما فعال نیست، از طریق مرکز راهنمایی با تیم پروفایل کسب‌وکار گوگل تماس بگیرید.

۹) مرحله اضافی برای پاداش: در این مرحله اطلاعات بیشتر را اضافه کنید و در خدمات گوگل شرکت کنید.

پس از مرحله راستی‌آزمایی، گوگل از شما می‌خواهد بر اساس دسته کسب‌وکاری که انتخاب کرده‌اید، اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار خود اضافه کنید و در خدمات مرتبط شرکت کنید.

می‌توانید خدمات خاص خود، ساعات کاری، پیام‌رسانی و موارد دیگر را فعال کنید. توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانید فیلدهای خواسته شده را پر کنید. علاوه‌بر این، اطلاعاتی مانند ساعات کار و عکس‌های مربوط به کسب و کار کمک می‌کند مشتریان بالقوه شما راح‌تر و سریع‌تر به شما دسترسی داشته باشند.

تا الان موقعیت کسب وکارتان را ثبت نکرده‌اید، یک لحظه هم صبر نکنید

هنوز کسب و کار خود را در گوگل ثبت نکرده‌اید، حتی لحظه‌ای  هم صبر نکنید، به سرعت برای ثبت مکان در گوگل اقدام کنید. اگر فرصت این کار را ندارید ما کسب و کارتان را در گوگل ثبت می‌کنیم. فقط کافی است به ما اطلاع دهید.

منابع:

SemrushBlog

پیشنهاد آوان طرح برای مطالعه