تعداد مقالات بازاریابی با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک پایانی ندارند. هزاران ایده عالی برای رشد شما وجود دارد که یکی از آنها ثبت مکان کسب و کارتان در گوگل مپ است. تاثیر ثبت مکان در گوگل مپ با پیشرفته شدن الگوریتمهای گوگل و به وجود آمدن سئو محلی بسیار بالا رفته است. و به دنبال آن فعالیتهایی نظیر ثبت نظر در مورد کسب و کار شما، افزودن عکس و غیره میتواند شما را برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همراهی کند.
در این مطلب از آوان طرح ۶ دلیل برای ثبت مکان تجارت شما در گوگل مپ را توضیح میدهم.
ثبت مکان در گوگل (Google My Business) چیست؟
برای ثبت مکان در گوگل مپ با استفاده از گوگل برای کسب و کار من (Google My Business) که یک سرویس رایگان است بسیار راحت است. گوگل برای کسب و کار من، توسط گوگل به مشاغل ارائه میشود. این ابزار به کسب و کارها کمک میکند، مکان شرکت خود را به همراه سایر جزئیات در گوگل ثبت کنند. ۶ دلیل اصلی وجود دارد که یک کسب و کار کوچک باید در گوگل ثبت نام کند.
۱) نمایش در جستوجوی گوگل:
گوگل، برای کسب و کار من (Google My Business) با برجسته کردن شرکتهای مرتبط بر اساس جستجوهای خاص در گوگل، به دیده شدن بیشتر کسبوکارهای ثبت شده کمک میکند. درواقع این جزو وظایف الگوریتم کبوتر گوگل است. الگوریتم کبوتر نتایج جستجو برای هر کلمه کلیدی خاص را با توجه به مکان جغرافیایی کاربر (نمایش نزدیکترین کسب و کار به او) متفاوت نشان خواهد داد. بنابراین یافتن اطلاعات آنلاین کسب و کار شما از جمله ساعت کاری، اطلاعات تماس و مسیرها را برای مشتریان آسانتر میکند.
۲) نمایش در GPS:
ثبت مکان در گوگل مپ از طریق “گوگل برای کسب و کار من” شما را روی نقشهی گوگل قرار میدهد. در صورت امکان، افرادی که از نقشههای گوگل استفاده میکنند، کسب و کار شما را از جمله مسیرها را میبینند. در واقع با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ در تمام برنامههای مسیریابی مانند: گوگل مپ، ویز، HERE WeGO و بهتر از آن در برنامههای مسیریابی ایرانی مانند: نشان، بلد یا هر برنامهای که از مسیریابی در آن استفاده میشود هم دیده میشوید و به طور غیرمستقیم به کاربران این برنامهها معرفی میشوید.
۳) متمایز شدن و ایجاد اعتبار:
بسیاری از کسبوکارهایی که فکر میکنند ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ را به درستی انجام دادهاند اما در تکمیل پروفایل کسبوکار خود شکست خوردهاند. شاید گفتن این حرف حرفهای نباشد اما این میتواند به نفع شما باشد. با تکمیل پروفایل خود با عکسها و اطلاعات تجاری، در میان رقبای خود متمایز خواهید شد. همچنین مشتریان شما میتوانند نظراتی را ارسال کنند که برای ایجاد اعتبار شما ارزشمند هستند.
۴) کنترل بر عهده خود شما است:
گوگل اغلب یک فهرست کسب و کار به صورت خودکار برای کسب و کار ایجاد میکند اما اغلب اطلاعات ارائه شده ضعیف و کمیاب هستند. با تکمیل فهرست کسب و کار خود، کنترل کاملی بر برند و اطلاعات خود دارید. شما میتوانید هر زمان که لازم باشد آن را به روز کنید.
۵) با ثبت مکان در گوگل در هر دستگاهی پیدا میشوید:
در سال ۲۰۱۵ جستجوهای گوگل که از طریق دستگاه تلفن همراه انجام میشد، از جستجوهای انجام شده در رایانه بیشتر بود. بنابراین برای راحتی کاربران تغییراتی انجام شد و با فهرست تأیید شده “Google My Business” کسب و کار کوچک شما بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه در جستجوهای گوگل ظاهر میشود. بنابراین با ثبت مکان در گوگل مپ میتوانید در تمام دستگاههای الکترونیکی مانند: رایانهها، لپتاپها، تلفنهای همراه، تبلتها و حتی وسایل نقلیه مجهز به نقشه گوگل دیده شوید.
۶) ثبتنام فقط چند دقیقه طول میکشد:
ثبتنام در “گوگل برای کسب و کار من” آسان و سریع است. زمان ثبت کسب و کار در گوگل کمتر از ۱۰ دقیقه طول میکشد. جالب این است که سودی که یک کسب و کار کوچک بعد از ثبت در گوگل شامل حالش میشود؛ در مقابل این زمان کم، وصفناپذیر است.
چگونه کسب و کار خود را در Google My Business ثبت کنید؟
از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آوان طرح بودید از شما سپاسگزارم و امیدوارم توانسته باشم شما را متقاعد کنم تا فهرست کسب و کار من در گوگل را تکمیل کنید. برای شروع، کافی است به صفحه گوگل برای کسب و کار من وارد شوید و دستورالعملها را دنبال کنید. برای اینکه تمام مراحل را به درستی و کامل انجام دهید میتوانید بلاگ نحوه ثبت مکان در گوگل را بخوانید. در این بلاگ پست نحوه ثبت مکان در گوگل را به صورت گام به گام برای شما توضیح دادهام.
منبع: